Hur Kopplar Man En Bränslepump Direkt? Fullständig Procedur

Hur Drar Man En Bränslepump?

Det tar bara en halvtimme för hur man leder en bränslepump? Letar efter vad du skulle vilja bli av med för att pressa bränslepumpen. Lagerledningar kan ta dig längre än du kanske tror. Det kommer dock att bli en begränsning så småningom.

Från industrianläggningen, kabeln som ger ström till bränslepumpen från framsidan av bilen hela vägen till bränslepumpen på baksidan . Fallet är kritiskt eftersom spänningen måste färdas den långa sträckan genom en mindre tråd.

Reläet kan ha fyra stift, vissa har fem; tillägget kommer dock inte att användas. På reläet är varje stift märkt med en sort. 85, 86 och 87 är de vanligaste. Och om du har en femte stift, skulle det vara 87a, men återigen, denna stift kommer inte att användas.

Hur Kopplar Man En Bränslepump Direkt?

Du måste först koppla ur kabeln från pumpen och sedan ansluta den direkt till batteriets positiva pol för att åstadkomma detta. Anslut en startkabel från minuspolen på ditt batteri till en jordposition i din bil.

Metod 1: Anslut En Bränslepump

Den kan kopplas. Alla förändringar av kablaget kommer att ske i kabelnätet och inte i bränsletanken. Denna metod är vanligtvis mycket effektivare och mindre tidskrävande än bränslepumpen. Det kräver inte heller några modifieringar av orsaksenheten eller bränslepumpen. Bränslepumpen ska inte tas bort, alla ledningar är klara på toppen av tanken.

Metod 2: Anslutning Av Bränslepump

Bränslepumpens heta signalkabel är en tillverkad . Denna tråd är svart med en orange rand. Denna ledning kommer att behöva skäras av på bilsidan av selen för att ansluta till bränslepumpens kabelkabel. Annars är du inte redo att ta bort bränslepumpen utan att klippa av tråden. Den motsatta finishen på den tråden (bilsidan) går bara till stift 86 på reläet.

  • Stift 30: Dra en ledning från stift 30 till batteriet (12V matning).
  • Stift 85 Dra en kabel från stift 85 till marken.
  • Pin86: Anslut till bilsidan av den svart/vita tråden som du smalnar av till pin86.
  • Stift 87: Anslut den motsatta ytan av den ledningen till stift 87. Om du har för mödosamma ledningar för din bränslepump till följd av att du inte har en anslutning, dra en ledning från den senaste delen av pumpen till stift 87.

Jag rekommenderar starkt att en säkring sätts in i batterimatningskabeln . Jag är ett offer för en associerad grad som är i linje med 20amp säkring.

Om du valde att resa med val ett, är du redan klar. För alternativ 2 finns det några ytterligare steg. Ta först bort din bränslepump . Jag kopplar alltid bort röret initialt för att undvika att de hårda ledningarna knäpper eller knäpper. Jag använde några WD-40 på min linje, och bränslepumpen var varm .

En 19MM och en 14MM skiftnyckel krävs för denna linje. Skaffa en om du inte har en. Förbind dig inte att använda en skiftnyckel som inte är riktigt i rätt storlek. Försök inte använda skruvstycken. Du kan ta av dig och/eller ta ett skit när du gör det här.

Ta sedan bort det balsamiska. Dessa är grader 8MM huvud. Tappa dessa med försiktighet eftersom dubbarna är ökända för att de knäpper. Koppla slutligen bort bränslepumpkabelstammen och ta bort pumpen från tanken med försiktighet.

Om du uppgraderar din bränslepump med den här metoden kan jag visa dig hur du gör det. Börja med att ta bort bränslepumpens hängare . Jag kommer att pendla med min Walbro bränslepump 255 och byta den till en Walbro450 för den här handledningen.

Om din bränslepump är utrustad med en sele måste du koppla ur den. Dra sedan ut bränslepumpens munstycke ur den orsakande enheten och ta bort pumpen.

För att ta bort fabrikens bränslepumpsledningar måste du öppna den positiva ledningen vid kaminröret. Ta sedan bort skruven som håller bottentråden till sändningsenheten. Den är placerad lägre än pumpen.

Pumpens bottentråd är ansluten till orsaksenheten med en skruv. Om den är avskalad som min, klipp helt enkelt av tråden och lämna skruven på plats. Borra sedan ett ersättningshål och installera din egen tråd med en Hoop Terminal. Känner du till masssensor? Vi kommer att tillhandahålla all information du behöver om du inte vet något.

Nästa steg är att göra det mesta av modifieringen klar när bränslepumpen kopplas om hela vägen till pumpen. Du kan lossa anläggningens vajer från den lägsta hatten, men du måste fästa bränslepumpens ledningar från de högsta hattarna.

Det finns ett fästelement i gummi upptill. Du vill släppa det här, och det är inte helt enkelt. Med en platt skruvmejsel kunde jag bända loss den.

Du Kan Använda Hålet På Två Sätt

  • Du kan installera en mässingsbult genom öppningen. Fäst sedan bränslepumpens kraftreslä till pumptråden med hjälp av en ringterminal genom att installera en mässingsbult genom öppningen. Fäst en tråd med en ögleterminal till bulthuvudfacetten och kör den till ditt relä.
  • Öppna öppningen och dra din strömkabel från bränslepumpen, genom öppningen och till reläet. Jag använde det här urvalet eftersom jag inte hade några bra bultar och lok. Jag kommer så småningom att använda viktimisering som den primära tekniken.

Nu ska du börja koppla upp bränslepumpen. Jag kommer inte att betala massor av din tid för att diskutera de olika sätten på vilka du kommer att göra det. Helst skulle du behöva springa 10 kilometer hela vägen till pumpen. Min pump hade 12awg ledningar som började med den; alltså gick jag från 10awg till 12awg pumpledningarna. Den nedre tråden kan skruvas fast på insidan av sändningsenheten.

När jag satte i mina 450 pumps, eliminerade jag O-ringsstilen som använder trots att det är orangeaktigt väldigt få hattartiklar. Jag skar bort den feta finishen på sändningsenhetsröret och använde en bit gummislang för att fästa bränslepumpen på sändningsenhetsröret. Om du gör detta, använd en acceptabel längd på slangen; sålunda behåller du bränslepumpsfästet som fäster pumpen vid sändningsenheten.

Du kommer att behöva många ledningsverktyg för att lossa ledningen om du drar en direkt ledning från pumpen till den. Du kommer inte att kunna ta bort bränslepumpen från din bil utan att klippa av vajern.

Slutsats

Om du gör detta, använd en acceptabel längd på slangen; därför kommer du att kunna behålla bränslepumpsfästet som fäster pumpen vid sändningsenheten. Nu är du bekant med hur man kopplar en bränslepump .

Vanliga Frågor

Kan Jag Ansluta Min Bränslepump?

Att ansluta bränslepumparna kommer inte att göra någon skillnad om de inte fungerar. De kommer inte att få tillräckligt med ström om de inte får det. Kommer flödet av FP att variera under körning eller kommer det helt enkelt att hålla konstant tryck hela tiden och även ju längre man kommer till tanken? Ett grenrörsvakuum styr bränsletrycket.

Vilken Färg Har Strömkabeln På En Bränslepump?

Å andra sidan är anläggningen till pumpen typ evigt grå, grå, en nyans av blixtsvart oavsett du vill bestämma det. Bensinmätaren är ett slags evigt lila, lavendel, lila, lila, snäcka, plommon, viol eller något sådant namn. Det kallas människor i gramschemat.

Vad Händer Om Vi Vänder Om Kablaget Till Bränslepumpen?

Det skulle med största sannolikhet döda pumpen om den körde baklänges. Bränslepumpar använder bränsle för att kyla sig själva, och om de torkar ut dör de vanligtvis ganska snabbt.

Krävs En Elektrisk Bränslepump För Att Ha Ett Relä?

Det beror dock på hur lång tråden är, hur tjock tråden är, hur mycket ström pumpen drar till sig och vilka olika former av kontroller du vill ha på pumpkretsen. Du behöver inget relä om du har en lågströmspump och en kort ledning.

Vilken Mättråd Ska Jag Använda För En Bränslepump?

15 av 12 mätare Bränslepump Strömkabel. 5 av 12 Gauge Relay Wire. 5 av 14 gauge reläjord och triggerkabel. Inkluderar monteringshårdvara och terminaler.

Varför Skulle Inte Bränslepumpen Få Ström?

Det kan vara ett elektriskt problem med ditt fordon om det inte finns någon ström till vare sig bränslepumpens relä eller bränslepumpen. Utrustningen kan också inaktiveras om det finns ett problem med kretsen eller omkopplaren, till exempel ett ledningsproblem.