Vad Använder Piloter För Väder? Komplett Information

Vad Använder Piloter För Väder?

Har du någonsin undrat vad piloter använder för väder? Många kommer förmodligen att säga att de använder webben och sina handdatorer för att komma till det, men det finns något annat med det än det. Piloter måste veta att förhållandena inte är idealiska för att flyga säkert, och därför fungerar inte ens de bästa meteorologiska prognoserna.

Det finns två grundläggande enheter som piloter använder för klimatdata: satelliter och radar. Vi borde undersöka var och en av dessa vid det här laget. Ett välkänt flygaxiom säger att det finns både intensiva och gamla piloter, men inga strejkande eller gamla piloter.

Att flyga utan att först verkligen titta på vädret skulle vara som att satsa i en klubb, men utan något korrekt sätt att vinna och många sätt att förlora. Alla piloter är överens om att nyckeln till en långvarig och framgångsrik flygkarriär är att titta på vädret innan du skickar in flygelektronik.

De strategier som piloter har använt genom åren för att undersöka klimatet längs sin kurs och har i syfte att ständigt uppdateras genom åren genom framsteg inom innovation. År 1914 etablerade Weather Bureau, en förfader till National Weather Service, ett områdeologiskt kontor för att möta de växande kraven för flygelektronik.

De regeringserbjudna vädertyperna har varit ryggraden i flygklimatet sedan den tiden. När webben närmade sig visade sig flygvädret vara mer demokratiserat och uppkomsten av avlägsna nätverk antyder att det aldrig har varit enklare att närma sig fantastiska klimatdata och illustrationer var som helst en skylt är tillgänglig.

Väsentliga Skäl Till Att Piloter Behöver Känna Till Vädret

Till att börja med, vad sägs om att se till att vi förstår varför piloter använder klimatprognoser och uppskattningar? Tre huvudsakliga motiv driver piloter att kunna förutsäga vädret i området de flyger för att säkerställa säkra flygförhållanden och klar himmel. Piloter har många alternativ för att komma åt klimatdata. En jag har använt har varit en mästare.

Honeywells Forge Weather Information Service är ett mycket nyttigt objekt som låter piloter ha en rad olika väderuppfattningar. Det finns för både iOS och Windows, men jag har använt det på min iPad. Den är tillgänglig från Apple Application Store och introduceras utan problem.

Det är Snabbt

Det primära jag såg om den här applikationen är att den är snabb. Jag menar supersnabb. Många andra klimatapplikationer har tagit lång tid att ladda radarbilder. WIS är annorlunda. Du kan trycka på klimatupplänksknappen för att se din klimatinformation på under en sekund.

Denna tid kan ändras beroende på hastigheten på din grundläggande dataassociation. Upplänken var dock snabb i motsats till unika föremål som jag använt med en liknande association.

All information du får är vad du behöver för att planera och flyga din utflykt säkert. Olika överlägg är tillgängliga på guideshowen för att visa så mycket eller så lite information som du vill se. Återigen går det nästan snabbt att vända överlägg på eller av, utan något märkbart slack för att leverera illustrationer. Angav jag produkten som snabb?

De tillgängliga guideöverläggen innehåller landskap, flygterminaler, navaider, waypoints och politiska gränser. Större delen av dessa kan väljas av klienter för att ge data vid behov eller för att städa upp i skyltfönstret när det inte behövs. Ytterligare en komponent i applikationen som jag verkligen har kommit att uppskatta är en programmerad kartrensningshöjdpunkt som visar data med hänsyn till zoomnivån.

Du skulle känna att ett sådant element skulle vara normen på de flesta programmeringar som ska användas när du spelar ut ett seriöst åtagande, till exempel att flyga, men det är tragiskt nog inte situationen. Det är inte bra att använda mentala resurser att tråla igenom menyer i ett försök att rensa en guide.

Specialisterna på Honeywell har löst detta, och information, till exempel waypoints, navaider och flygterminaler kommer givetvis att förändra showen med tanke på zoomnivån. Återigen gick det här snabbt, utan dröjsmål med leveranstid. Jag tyckte att denna höjdpunkt var mycket användbar, och den gjorde produkten till en fröjd att använda.

Du Har Kontroll

När man flyger i ett testklimat kan det vara liknande att inse vad som har hänt tidigare, men betydelsefullt som att veta vad de nuvarande omständigheterna och siffrorna kan vara. Honeywell kom ihåg en tidsreglage som låter piloter se förhållanden upp till tre timmar tidigare. Verifierbar information kan visas som livlig eller statiskt.

Applikationen innehåller också ett framtida tidsreglage som låter dig se mätare upp till 24 timmar före den aktuella tiden, precis som uppfattningsreglaget.

I en lätt tolkbar och valbar guidelayout visar programmet radar, satellit, blixtar och andra data. Ett fönster öppnas om du trycker på någon figur eller perceptionskomponent. Det kommer att visa detaljerna för den specifika regionen. Detta samarbete gjorde det enkelt att använda föremålet när du flyger.

Förutom att veta när för ström- och gissningsklimatet, låter en flygnivåväljare dig styra var. Om du flyttar den här väljaren introduceras mätare för hackighet (CAT), vindar och isbildning för din valda flygnivå. Detta skjutreglage kan också användas för att välja satellituppfattning. Det här skjutreglaget stödjer idén att bara se de data som är användbara och inte blanda ihop presentationen med irrelevant information.

Vertical Situation Display (VSD) är en annan integrerad tillgång som jag fann extremt värdefull. Det är lätt att se var störningar, isbildning och CB-toppar finns längs din bana genom att använda den vertikala situationsdisplayen (VSD).

Även om dessa saker inte är huggna i sten utan displayen, kan en grafisk presentation vara till stor hjälp när du planerar en kurs. Än en gång verkar Honeywells ingenjörer verkligen ha fått en idé om hur detta föremål kommer att användas.

Flygplan På Ett Enkelt Sätt

WIS gör det enkelt att ändra och stapla färdplaner. Honeywells Forge Services kan hjälpa dig att stapla dina färdplaner, fästa dem på urklippet eller helt enkelt skriva in dem.

När de är staplade ändras planerna effektivt. Det är viktigt att notera att programmet bekräftar styrning i standard ICAO-termer, så glöm inte att lägga till DCT medan du fortsätter rakt på sak mellan korrigeringarna. Planerna visas sedan som en överlagring på en guideshow.

Programmet har till och med en egen båtfokuseringshöjdpunkt som kan komma till GPS-signalen från den pryl som den introduceras på. Att följa din utveckling har aldrig varit enklare.

En lista med anslutna luftterminaler lägger till effektivt tillgänglig väderinformation från utvalda luftterminaler till en sideboard. Den här komponentens mest anmärkningsvärda egenskap är dess förmåga att endast länka utvalda luftterminaler när den är förstärkt. Detta möjliggör informationskostnadsbesparingar.

Om du antar att du är sugen på att se vädret vid en specifik flygterminal, genom att helt enkelt trycka på flygterminalens bild på guiden öppnas ett fönster där aktuella METAR, ATIS och TAF kan visas direkt. Detta var mitt favoritelement och sparade mycket tid på att söka efter denna information från olika källor. Allt är fördelaktigt samlat på en plats.

Vad piloter använder för väder är inget som liknar vad en normal individ använder för att titta på väderprognosen, och det är dessutom mer omfattande och exakt än vad en stor del av oss använder hemma på våra mobiltelefoner.

Piloter använder en mängd olika enheter och procedurer för att bestämma väderförhållandena under flygning. Detta säkerställer att de är så säkra och bekväma som möjligt. Vad piloter använder för vädret kan tyckas vara komplicerat för vissa. Det är faktiskt ganska enkelt när du förstår hur varje del fungerar tillsammans.

Slutsats

Vad använder piloter för väder? Piloter flyger under väderförhållanden. De måste kunna förutsäga hur det kommer att se ut. Vädret kan göra det svårt att flyga in, bryta flygplan och hindra piloter från att se marken tydligt.

Med den nuvarande innovationen kan piloter flyga in i väder som är mycket mer beklagligt än en pilot ute i sin Cessna. Att känna till dina begränsningar och vad ditt flygplan klarar av är avgörande för en pilot. Det bästa sättet att veta detta är genom att samla in så mycket väderinformation som möjligt.

Vanliga Frågor

Vilken Innovation Använder Piloter?

Fly-by-wire-innovation tolkar piloternas aktiviteter till elektroniska överföringar, som datorer använde för att styra flygkontroller. Datorerna övervakar pilotinmatning kontinuerligt och förhindrar att planet överskrider sitt flygomslag. Detta förbättrar välbefinnandet.

Är Piloter Skickliga I Matematik?

Piloter använder matematik konsekvent. Piloter kan göra sitt jobb bra även om de inte kan mycket om matematik, analys eller variabelbaserad matematik. Du bör först se hur piloter använder information om beräkningar för att utföra sitt arbete innan du bestämmer dig för att bli pilot.

Vilka Flygplan Flyger Med Vajer?

Airbus Industries Airbus A320, som lanserades 1984, förvandlades till det primära flygplanet att flyga med ett helt avancerat flyg-för-tråd-styrsystem. Dassault Falcon7X blev den huvudsakliga affärsverksamheten 2005 med kontroller för flygledningar.