Hur Man Hoppar Bränslepumprelä På Chevy Truck? Guide

Hur Man Hoppar Bränslepumprelä På Chevy Truck

Det kan vara överväldigande att se din Chevys bränsle suga utan stöd när du kör på motorvägen. Det kanske inte finns startkablar på dig och närmaste bensinstation kan vara långt borta. Jump Fuel Pump Relay på Chevy Truck

Ditt fordon kan ha många orsaker, till exempel en trasig gasmätare eller en brist i blinkningar vid start och så vidare. Den större frågan är: Vad kan rädda din Chevy-lastbils liv?

Det här blogginlägget kommer att diskutera anledningarna till att du aldrig bör kringgå din bränslesifonöverlämning. Det finns många anledningar till varför du aldrig bör kringgå bränslesifonöverföringen. Jag kommer att beskriva dem alla nedan.

Det kan orsaka bågbildning i de exponerade ledningarna om det finns en elektrisk kortslutning i ditt fordons ledningsskydd eller ledningsutrustning. Anta också att det var en elektrisk kortslutning i en ledning av din kretsbox. Detta är logiskt. Allt flöde skulle då röra sig genom de svaga punkterna och inte cirkulera som förväntat genom hela ramverket.

Du kan också skada andra viktiga delar som strömstyrande sifoner och generatorer. Svaret är enkelt: att veta hur man hoppar en bränslesifon-hand-off på en Chevy-lastbil!

När du ser tecknen på en bränslesifon-överlämning på ditt fordons motor, kommer den att vidta följande steg: Så låt oss få allt att rulla på vad det innebär först.

En svag sifonhand-off påverkar ditt fordons kapacitet att suga bränsle, vilket behåller det från början. Om du inte kan fixa eller ersätta bränslehäverten omedelbart, kan du kringgå överföringen för att få möjlighet att använda ditt fordon. Fortsätt att läsa för att ta reda på hur man studsar en bränslesifon-hand-off.

Kan Du Kringgå Ett Bränslepumprelä?

Innan vi lär oss metoden med att kringgå en fruktansvärd bränslesifon-hand-off, vad sägs om att undersöka hur en bränslehävertöverföring fungerar. Bränslehävertens hand-off driver bränslehäverten, som levereras av fordonets powertrainer-modul? PCM aktiverar bränslesifon-handoff genom att slå på ditt fordon.

Bränslehäverten stänger av dess krets, vilket gör att bränslehäverten kan driva motorn. Vid den punkt då bränslehäverten skadas kan den inte avsluta sin krets, vilket därefter förhindrar utbytet av kapacitet till bränslehäverten.

Flödesströmmen mellan din Chevy och dess elektriska ram hanteras av en bränslesifonhandoff. Din lastbils elektriska ram är återigen gjord av enkla delar som dess laddningsarrangemang, start, lampor och AC.

Men här är tricket: denna likvärdiga bränslesifon är dessutom viktig för mer diskreta företag som inte är så självklara som att kontrollera AC. Tänk på säkerhetshöjdpunkterna, till exempel de elektroniskt övervakade bromsmekanismerna som räddar dig från att slira hjul eller susande motorer.

Om det inte var för sifonen, kunde du med lite av en stretch ansiktsincident. En bränslesifonöverföring är en integrerad del av lastbilen. Det kan förhindra att kraften överförs från för många delar av trucken och upptäcka eventuella risker.

Bränslehävertöverföringen fungerar också som en klocka till bränslehäverten. Den innehåller en klocka som förkomprimerar bränsleramen när du startar fordonet. Att förbigå sifonöverföringen kan leda till att bränsle sugs upp med hög belastning.

Detta kan skada delar av ditt fordon, till exempel bränslesifonen. Det är inte lämpligt att köra fordonet med en undviken bränslehäverthandoff. En skadad bränslesifon är dyrare att ersätta än att fixa eller ersätta en bränslehävert.

Att Hoppa Bränslepumpsreläet På En Chevy Truck Kräver Följande Enheter

För att styra stegen på din Chevy Truck behöver du ett fästelement eller en skiftnyckel.

Förutsatt att du är osäker på hur du ska kapa bränslehäverten vid den tidpunkten, är det klokt att du spårar en biltekniker eller, om inget annat, lägger märke till ägarens manual för din lastbil innan du fortsätter med dessa metoder.

Steg-för-steg-guide För Hur Man Hoppar Bränslepumprelä På Chevy Truck.

Förutsatt att du går igenom de specifika 5 stegen, vill du avsluta interaktionen inom 30 minuter och 60 minuter:

Steg 1 – Lokalisera Reläet

För detta måste du först se till att du har lämnat ditt fordon på en jämn, lysande plats. För närvarande kommer du att öppna motorhuven på fordonet och försöka observera bränslesifonens hand-off. Detta kommer att vara uppenbart i din Chevy lastbils motorljud. Den är placerad nära kabelboxen eller batteripolerna. Namnet på platsen kan ses på toppen.

Du kan också kontrollera bakom strålkastaren på förarsidan till höger sida av motorn för att spåra överföringen. Det ser ut som ett plastfodral och är vanligtvis mörkt i färgen. Området för hand-off kommer för alltid att vara fäst med sitt märke, så kom ihåg att garantera båda.

Steg 2: Koppla Bort Terminalerna

Klockan ska nu tas bort från batteripolerna. När du har lyckats överföra batteriet, ta bort den negativa, mörka länken från närmaste pol. Du kan koppla loss från de två terminalerna förutsatt att du tror att det är mer användbart.

Steg 3 – Anslut Startkablar

Vid den tidpunkten, gå med i ändarna av länken. Från bygellänken kommer du att ansluta den positiva röda länken till den jämförande terminalen. Kom ihåg att garantera att denna sammanfogning matchar den lossning du gjorde i steg 2. När du ansluter terminalen till länken, undvik kontakt med metalliska ämnen.

Alternativ i kontrast till steg 2&3

När du har hittat bränsleöverlämnandet kan du göra dessa förutsatt att du inte närmar dig bygellänkar just nu. Ta först bort den 4-stiftade sifonen vid överföringens brännpunkt.

Ta sedan en kopparkabel som mäter cirka fem tum lång och ta bort en halv tum av skydd från var och en av trådens två förslutningar. Anslut en yta på den avskalade tråden till stiftöppningen uppe till vänster på sifonens hand-off fokus och den motsatta ytan till stiftutrymmet längst ned till höger på överföringsplatsen.

Steg 4 – Starta Motorn

Starta trucken nu. Du måste se till att du har kopplat förvarsfokusen och kabelns terminalfinish på rätt sätt, oavsett om du använde jumperlänkar eller koppartrådsstrategier.

Med den bekräftelsen kommer du att vända på motorn på lastbilen. Du kommer inte köra den än. Det ska göras i 15 sekunder. Stäng sedan av startknappen. Detta bör göras innan du har tagit ut alla tidigare föreningar och gått med i de föreningar du tagit ut i efterföljande förskott.

Steg 5: Kontrollera Lampor

Kontrollera slutligen att bränslemätarlampan lyser och om den blir grön. I kölvattnet av att stänga av starten och eliminera alla associationer måste du kontrollera bränslemåttet. Istället för att se grönt från början, lägg märke till de gradvisa förändringarna i instrumentpanelen, som kommer att visa rött, gult och sedan grönt.

Detta innebär att du startade bränslesifonöverföringen på fordonet. Om du inte ser några sådana ljusförändringar, borde du avsluta medlet igen tills du kommer för att se grönt ljus.

Kontrollera Motorlampan Tänd

Vid den punkt när bränslehäverten börjar bli kort, kan bränslebelastningen påverkas, vilket gör att bränsletryckssensorn noterar ett värde utanför basen. ECU:n lagrar en svårighetskod för det svaga bränsletrycket, vilket gör att motorlampan tänds.

En trasig sifon-hand-off kan likaså föranleda en spänningstopp i hand-off. En trasig ledning, kortsluten sifonbränsle, sliten ledning eller en trasig krets kan orsaka detta. ECU:n tolkar spänningsavläsningen som en felkod och tänder motorlampan.

Hård Acceleration

En skadad sifonhand-off kommer att påverka bränslehävertens belastning, vilket påverkar hur mycket bränsle som sugs in i tändkammaren. Den oregelbundna bränsleinfusionen kan påverka hastigheten.

Motorn Går På Tomgång Eller Saktar Ner

Skadad svetsning på bränslesifonöverföringen kan påverka den elektriska tillgängligheten. Kraften som tillförs bränslehäverten kommer således att vara motstridig. Detta kan leda till oregelbunden bränsletillförsel och att motorn saktar ner eller står still.

Inget Ljud Från Bränslepumpen

Bränslehäverten skapar ett surrande tumult när du slår på starten. Detta beror på att bränsleskenan bibehåller bränslespänningen. Om bränsletrycket inte styrs av hand-off klockan, kommer en lugn bränsle sifon att ses.

Motorn är Död

Detta är en svag bränslesifonhand-off. Fragmenterade kretsar förhindrar bränslesifonaktivitet och hindrar motorn från att vända tillbaka på grund av bränslebrist.

Längre Starttid

Orsak att den svaga kretsen, som kan ta lång tid att avsluta eller bli klar, påverkar diskontinuerligt bränsletrycket. Detta innebär att motorn inte kommer att ha tillräckligt med bränsle för att starta fordonet.

Hög Körsträcka

I avsaknad av riktlinjer för bränsletryck kan ökad bränsleinfusion leda till högre bränsleförbrukning.

Diagnos Av Bränslepumprelä

Denna interaktion hjälper till att avgöra om det finns någon elektrisk progression.

  • Leta reda på kretslådan och lokalisera bränslesifonöverföringen.
  • Dessa siffror visar dig hur du vänder bränslehävertöverföringen.
  • Ställ tillbaka transfern så att du kan komma fram till stiften med en multimeter medan du cyklar starten.
  • Slå på startmotorn och använd en multimeter för att kontrollera stift 87. Spänningen indikerar att överföringen fungerar. Oregelbunden spänning innebär fruktansvärd överföringshårdvara.
  • Om du inte får spänning, kontrollera om du kommer att få konsekvent spänning på stift 30 med start på. Förutsatt att du inte får spänning, kan det vara en trasslig skördetröska.
  • Garanti: du har konstant spänning på stift 85 och stift 86. När du slår på startmotorn ska de vara jordade till motorstyrenheten.
  • Om de har problem med överensstämmelse, ta bort höljet för att testa för dålig svetsning.
  • Lös hand-off om chansen att du spårar eventuella problem.

Slutsats

Detta kommer att ta dig till gränsen för att ta reda på hur du studsar bränslesifonen på Chevy-lastbilen. Det är allt vi har om hur man hoppar bränslepumprelä på Chevy Truck? Tänk på att en fruktansvärd bränslesifon-hand-off i alla fall tvärtom påverkar hur ditt fordon kommer att suga bränslet, och du kommer normalt inte att se någon början.

Men eftersom du sannolikt inte kommer att ersätta din bränslesifon exakt dem eller fixa den utan ens en sekunds paus, bör du känna till denna cykel så att du kan använda ditt fordon på rätt sätt. Denna cykel kan hjälpa dig att starta ditt fordon och köra tränaren till ditt mål genom att förhindra att bränsle sugs upp med högre spänningar än förväntat.

Vanliga Frågor

Hur Vet Jag Om Min Bränslehävert är Dålig?

Om du ogillar din bränslesifon vid den tidpunkten är det viktigt att veta om problemet ligger i hand-off. Det viktigaste du verkligen vill göra är att kontrollera om det finns någon uppenbar skada. Om det inte finns någon uppenbar skada, och du har en visuell inspektion vid den tidpunkten, kan du använda hjälpmedlet nedan för att undersöka din bränslehäverthandoff.

Är Det Okej Att Kringgå Bränslesifonöverföringen?

Du kanske måste kringgå överlämnandet av din bränslehävert, förutsatt att du stöter på ett tillstånd utan start, skiftnyckel och körning eller obehagligt inaktivt tillstånd. Elskylten är placerad på den punkt där fordonet inte är igång men det fortfarande bearbetas. Många människor kommer att hävda att deras motor inte kommer att vända, även om de kan höra motorn starta. Detta indikerar att motorn har gnistra.