Hur Man Kontrollerar Vakuumläckor Med En Bromsrengörare

Vakuumläckor kan orsaka olika symtom i din motor. Det är så du kan testa och garantera att det inte finns några vakuumläckor i din motor. Om du inte åtgärdar problemet omedelbart kan ett vakuumhål orsaka många problem med din motor. Men hur lokaliserar man vakuumläckan? Vilka är några tekniker som du kan använda för att kontrollera vakuumläckor utan att köpa dyra verktyg?

Det finns några strategier du kan använda för att observera ett vakuumspill. Det finns några som är starkare än andra. Låt oss börja. När din bil blir mer etablerad kan den köras. Ska vi säga dåligt? Detta trots att det är viktigt med oljebyten, liksom att rengöra luftkanalen och slänga in nya pluggar när som helst. En del av det beror på det oundvikliga sammanbrott av packningar och slangar.

Att hantera vakuumspillet är normalt inte problemet, de är verkligen enkla att fixa för nybörjarmoment. Att spåra dem är den osäkra delen. Vi har alla varit där i motorn och letat efter vakuumläckor samtidigt som vi visar hur kunniga vi är i att diskutera hela George Carlins 7 Dirty Words-set. Vi kan berätta det ord för ord nu.

Lyckligtvis finns det många sätt att känna igen vakuumläckor för att göra livet enklare och du har kommit till de perfekta platserna. Drives-gruppen med stor hjärna är här för att dela med sig av ett par bästa tips för att hitta källan till dina bekymmer snarare än att hoppa på en ny tur.

Instruktioner För Att Observera En Vakuumläcka

Den billigaste och enklaste metoden för att observera ett vakuumspill hemma utan verktyg är att försiktigt duscha en brännbar vätska runt områden som du antar att hålet kan komma ur.

Denna strategi kan vara farlig, förutsatt att du inte är försiktig eftersom du kan få ditt fordon att brinna i lågor! I själva verket föreslår vi konsekvent att använda lämpliga verktyg för att observera vakuumläckor.

Det är bäst att göra det på egen risk och hålla det utanför. En eld ska hållas extremt nära kaminen. (Obs: Duscha aldrig i närheten av önskvärda delar eller startdelar. Dessa metoder bör bara slutföras av experter. Gå längre ner i artikeln för att spåra mer skyddade strategier:

Inspektera Vakuumslangar

Det första steget du bör ta innan du går vidare in i den här hjälpen är att kontrollera alla vakuumslangar för brott eller trasiga slangar. Vakuumslangar är gjorda av elastiskt material, som kommer att vara hårt och gå sönder efter några år i motorns hetta. Byt ut eventuella defekta vakuumslangar som du hittar.

Vänd På Motorn

Om du inte kunde se några trasiga vakuumslangar eller olika delar i motorn rakt, är det för närvarande ett idealiskt tillfälle att starta motorn. Använd bromsen för att stoppa motorn, sätt sedan växellådan i neutralläge eller parkera och starta upp den. Var noga med att inte röra vid varma eller rörliga delar när du använder detta hjälpmedel.

Gör En Brandfarlig Spray

Du behöver en brännbar vätska för att antända gasen i en dusch eller annan gasstruktur. Dessa verktyg kan användas med en propanbrännare eller förgasare.

Spraya Försiktigt Runt Insugningsgrenrörets Packning

Ta plaskan och försök hitta var antagningskomplexet är förknippat med kammarhuvudet och duscha försiktigt runt i föreningen här i varje kammare.

Om man antar att fordonets varvtal ändras eller låter bisarrt, har ditt fordon förmodligen en fruktansvärd packning med komplex inträde. Du kan också försöka duscha runt andra spekulerade regioner på inträdeskomplexet om det är uppdelat i några sektioner.

Var Försiktig När Du Sprutar Runt Vakuumslangar

Leta reda på placeringen av alla vakuumslangar som är anslutna till inträdeskomplexet och plaska sedan med deras associationer. De kan spillas ibland, även om de kan se bra ut. Du kan också följa slangarna och stänka den motsatta ytan av dem. Om motorvarvtalet ställs in sekventiellt kommer du att ha sett en vakuumläcka.

Spraya Försiktigt Runt Bromsförstärkarslangen

Bromssponsorn tillverkar ett vakuum med en enkelriktad ventil för att säkerställa att du inte behöver klämma hårt med bromspedalen för att sakta ner. För att hitta eventuella läckor kan man plaska runt i sponsorföreningen och andra områden.

Du måste dock vara försiktigt uppmärksam på motorernas varvtal här, eftersom de är anslutna till denna punkt bort från motorn, så det är inte säkert att det kommer att kännas igen.

Var Försiktig Runt Ställdon Och Solenoider

Dessa bör inspekteras, särskilt om de är kopplade till antagningskomplexet som visas i bilden ovan. Ersätt defekta ställdon eller solenoider förutsatt att du ser det som en defekt

Spraya Försiktigt Runt Spjällhuset

För närvarande har vi ett sista framsteg att kontrollera, och det är packningen mellan chokekroppen och tillträdeskomplexet. Insläppskomplexet kan borras med 3 till 4 skruvar i din chokekropp. Alternativt finns det ofta en elastisk eller papperspackning som skiljer dessa två sektioner åt. Packningen blir sur och kan läcka. För att kontrollera läckor, skvätta runt i choken.

Vakuumläckage Symtom

Det blir magert när det finns en vakuumläcka. Det förlorar bränsle- och luftkombinationen och kommer att påverka fordonet, men vad det betyder för det beror på ett par faktorer.

O2-sensorn används för att kontinuerligt övervaka och registrera bränsle- och luftblandningen i moderna bilar. Det kommer att skicka högre bränslenivåer för att kompensera för vakuumet. Resultatet är normalt en hög inaktiv.

Det finns inget sådant sätt för ramverket att förbättra bränsleblandningen ensam på mer rutinerade fordon som lyfter fram förgasare. När allt kommer omkring, du är kvar med en hård inaktiv och sannolikt sluta åtgärda det genom att lägga till mycket mer bränsle än vanligt för att lösa saker.

Vad som är viktigt att ta från dessa data är att det är enkelt att observera vakuumläckor med dina öron. Du bör vara uppmärksam på eventuella förändringar i motorns drifttillstånd medan du undersöker vakuumläckorna.

Olika Metoder För Att Spåra Vakuumläckor

Så, förutsatt att du tycker att hjälpmedlet ovan är för farligt med brännbara vätskor, kan du också använda olika tekniker. Följande är tre olika sätt du kan använda för att observera vakuumläckor.

Lyssning Och Visuella Kontroller

Ibland är det lätt att upptäcka vakuumläckor genom att helt enkelt titta på motorinloppet. Du bör inspektera för trasiga eller skadade vakuumslangar och andra tecken på att det kan finnas ett hål. Regelbundet runt en paus är det en smula olja, så sök efter indikationer på oljor runt antagningen.

Vakuumläckor kan orsaka höga ljud vid inaktiva. Du kan vanligtvis hitta problemet genom att helt enkelt ställa in med öronen. Var noga med att inte röra vid varma eller rörliga delar medan du ställer in.

Rengöringsmedel Och Vatten

Du kan också använda ett rengöringsmedel och vatten för att spåra läckor runt intagningen. Trots detta är denna teknik mer framgångsrik när luften trycks ut och inte sugs in som ett vakuumspill. Med hjälp av rengöringsmedel borde du se varifrån hålet kommer. Denna strategi är inget jag skulle rekommendera.

Använd En EVAP-rökmaskin

Detta är tekniken för experter som behöver observera vakuumläckor snabbt på ett extremt skyddat sätt.

Säkerhet För Att Hitta Vakuumläckor

Du vill vara säker när du arbetar i en motor. Det är lätt att bli biten eller tappa fingrarna när du hittar vakuumläckor. Dessa säkerhetstips hjälper dig att vara redo för middag. Dessa säkerhetstips bör inkluderas. Du sitter i motorn på ett fordon med en motor i gång.

För att skydda dina varor behöver du skyddsglasögon och handskar. Undvik rörliga delar med fingrarna. De flesta av testerna som vi har presenterat kommer att köras av motorn. Oavsett vilka handskar du bär, kommer fläkten och andra rörliga delar av motorn att ta hand om dina fingrar.

Du är samma sak som en välsmakande hamburgare. Återigen är motorn igång under de flesta av dessa tester. Dina hamburgare och wieners kommer förmodligen inte att skrika på grillen; men du kommer att anta att du rör de delar av din motor som blir något mer än uppvärmda. Ta hand om dina Flammables.

En del av testerna inkluderar att man duschar brännbara vätskor eller gaser på delarna av en motor som går. Var medveten om farorna och se till att kontrollera lagret av dessa ämnen hyfsat väl.

Vad Kan Vi Säga Om Tvångsinduktion?

Den kan vara utrustad med en kompressor eller turboladdare. Motorn är inte beroende av ett vakuum för att begränsa luftflödet genom inloppsramen.

Det är lätt att övertänka situationen och resonera till att medlen som registrerats ovan inte kommer att fungera för ditt arrangemang. Och till en viss grad stämmer det. Det krävs extraordinära verktyg och strategier för att upptäcka läckor i forcerade induktionsramar.

Slutsats

Detta är allt vi har för hur man kontrollerar vakuumläckor med en bromsrengörare. Slangen kommer att stiga vid den punkten. Det är där läckan är. Det är svårt att kontrollera om det finns vakuumläckage i ett vakuum med hjälp av en broms.

Vanliga Frågor

Skulle Du Kunna Använda Carb Cleaner För Att Observera Ett Vakuumspill?

Faktum är att förgasarrengörare fungerar utmärkt för detta arbete, och det är en av våra föreskrivna vätskor som ska användas för att observera vakuumspill.

Skulle Du Kunna Använda Startvätskan För Att Observera Ett Vakuumspill?

Du kan verkligen använda startvätska för att observera effekterna av en vakuumläcka. Som vi skulle se är det överdrivet brännbart för detta arbete och är riskabelt.

Skulle Du Kunna Använda En Bromsrengörare För Att Observera Ett Vakuumspill?

Faktum är att använda en bromsrengörare fungerar utmärkt för spelningen att observera ett vakuumspill. Även om det finns många märken av bromsrengörare är det viktigt att se till att rengöringsmedlet inte är för brännbart eller minimalt brännbart.