Jämförelse. Gyrocopter Vs Ultralight

Flygplanet är känt under många namn: Gyrocopters och Autogyros. Konceptet är dock detsamma. Men vet du skillnaderna mellan Gyrocopter Vs Ultralight ?

Vad är Ett Gyroplan?

Flygplanet går under några olika namn: en gyrokopter, en Autogyro eller ett rotorplan för att ge några exempel. FAA använder termen gyroplan. Det kommer vi alltså också. Gyroplan utvecklades av Juan de la Cierva 1923, enligt AutoGyro USA.

Till skillnad från en helikopter, som använder en motor för att styra sina roterande skäreggar, styrs inte gyroplanets övre rotorkanter av en motor. Med allt i åtanke; motorn driver en bakpropeller som driver gyrokoptern framåt. När flygplanet rör sig går luft normalt genom dess rotorkanter, vilket gör att det lyfts.

Det är som ett pinwheel. Den behöver bara luft för att vända. Ju snabbare den svänger, desto mer lyfter den. En gyroplansmotor skulle så småningom sluta fungera, och dess vassa kanter skulle ställas in för automatisk justering, så att planet skulle fortsätta att glida. FAA klassificerar de flesta gyroplan som lätta sportflygplan.

Light-Sport Aircraft kräver att deras piloter skaffar ett FAA-tillstånd. En sportpilot skulle kräva minst 20 timmars flygtid för att få ett spelpilotbetyg, även om de flesta gör betydligt mer. För ett företagspilotbetyg skulle en individ kräva ett absolut minimum av 150 timmar. Praktiskt taget varje gyroplan har bara ett fåtal personer.

Under 80- och 90-talen varnade specialister för säkerhetsproblem med ultralätta flygplan för vilka piloter inte förväntas bli bekräftade. Ändå, eftersom statliga kontrollanter tenderade att vara säker på någonstans, begränsade de innebörden av ultralätt till att avbilda flygplan med bara ett säte och väger under 70 kg.

Vad är Gyrocopter?

Enligt Dayton Dabbs, en FAA-försäkrad gyroplaninspektör, har Gyrocopters välbefinnande sett en betydande ökning under de senaste 20-30 åren. Dabbs kände Chris Lord, den 45-åriga piloten som dödades i tisdagsolyckan, tillsammans med resenären Christopher Brugger.

Liksom Dabbs var Lord en gyroplananalytiker med makt från FAA för att styra flygkontroller för olika piloter. Dabbs uppgav att han förmodligen var den skickligaste piloten du kunde hitta. För att bli bekräftad att flyga ett gyroplan bör en individ avsluta en sammansatt och jordnära bedömning.

Dabbs och Lord var två av bara ett litet gäng lärare som var kvalificerade att reglera USA. Detta test inkluderar en flygning och en muntlig bedömning. Vi tilldelar också mekaniker, specialister och specialister att styra bedömningar inom sina huvudämnesområden, sa FAA:s talesperson Kathleen Bergen.

Dabbs tror att tisdagens olycka kan ha orsakats av mekaniska fel på grund av Lords omfattande flygerfarenhet. Det här är verkligen inget typiskt i gyrolokalområdet, och det var allt annat än ett pilotmisstag, förtydligade han. Det var en olycka.

Det var någon form av problem med flygplanet. Gyrokoptrar dök först upp 1923 och deltog i vissa långa perioder av prevalens tills Helikoptrar tog kontroll över scenen under andra världskriget, vilket fick en stor del av individerna att bortse från gyroplan.

Lusten att flyga har varit en ständig del av mänsklighetens historia. På grund av många arkitekters och forskares ansträngningar kan flygning vara en vanlig upplevelse för oss idag. Men i det femtonde århundradet, det fanns tydligt i legender som Daedalus och Ikaros som inte var så lugnande när du sedan igen.

1980-talet såg en kolossal återupplivning av gyroplan och deras specialiserade förbättringar. Gyrokoptrar återvände till radarn i den senare delen. Idag är gyroplan överallt, och framträdandet svämmar över. Gyrokoptrar frodas nu och kommer att bli flygets framtid.

Vad Du Behöver Veta Om Ultralätta Helikoptrar?

Ultralätta helikoptrar har samma storlek som vanliga helikoptrar. Återigen, de är monterade lättare med mycket grundläggande utveckling. De har normalt ett par sittplatser och ingen sittbrunn. Bredden på topprotorn är vanligtvis mellan 12 och 7,6 meter för de flesta helikoptrar.

Även om de inte kommer att kunna flyga lika högt som eller lika snabbt som en vanlig helikopter på grund av deras begränsade räckvidd och vikt, är det viktigt att komma ihåg att dessa helikoptrar är extremt användbara och endast kan flygas av kvalificerade piloter.

Flera små studior och organisationer tillverkar ultralätta helikoptrar över hela världen. Innovator Technologies tillverkar till exempel Mosquito XE- och XEL-helikoptrarna. De styrs av Compact Radial Engines (MZ202).

XEL kan transportera 23 liter bränsle och har en räckvidd på endast 60 miles, även om XE kan transportera 55 liter och har en räckvidd på 150 miles. I Europa är Ranabot Ch 77-projektet R ganska välkänt. Sprang om att ha en loge bredvid varandra, vilket är praktiskt och behagligt för piloten.

Varför Välja En Ultralätt Helikopter?

Priset är ett stort drag för potentiella köpare. Du kan få en viktig ultralätt helikopter för ! Om du kan hjälpa andra att konstruera och planera kan du kanske sätta ihop din helikopter. Det kan till och med komma i ett paket.

Det är definitivt billigare att köpa ett kit och bygga det själv än att köpa ett allsidigt tillverkat plan. Det tar längre tid, vanligtvis mellan 250 och 350 timmar. När du köper en enhet ges material inklusive glasfiber, bearbetade delar, instrument, rotorskär och motor.

Förpackningarna kommer med en komplett guide för att komma tillsammans. Se till att du kontrollerar med företaget innan du köper ett paket. Om du antar att du gillar att montera allt utan förberedelser, kanske du bara köper utvecklingsplaner, som innehåller material, delar och så vidare, och du har konstruerat det hela själv!

Även om detta skulle vara billigare än paketet, skulle det kräva mer tid. En butik är också nödvändig. Svetsförmågan kan också vara till stor hjälp. Till exempel, i Mosquito, förväntas svetsning på avgasramen.

Oavsett om ultralätta helikopterpiloter tillåts flyga i vissa länder är det en bra idé att förbereda sig. Dessa helikoptrar liknar vanliga och kräver övning för att lära sig att flyga dem.

I Frankrike krävs inget pilottillstånd för MosquitoXEL. Du behöver dock ett privat tillstånd med fast vingar för att flyga MosquitoXE. Ett privat helikoptertillstånd för Myggan krävs i Kanada.

Många ägare av ultralätta helikopter köpte den för sportflyg. Trots det finns det en plats för dessa ultralätta helikoptrar i affärsverksamhet, särskilt eftersom användningen av helikoptrar ökar. De flesta organisationer måste dock beakta en strikt utgiftsplan.

Ultralätta helikoptrar är ett otroligt beslut eftersom de är billigare, kan landa i små regioner och kan även flyttas med släp, om de är livsnödvändiga. De kan också vara en otrolig förberedelseapparat.

Till exempel kan Care Helicopters med sitt pilotutbildningsprogram erbjuda grundläggande förberedelser av militär- och polispiloter och vanliga medborgarskolor i ett skyddat klimat till en billigare kostnad.

De skulle inte göra det bästa valet för arbete som undersökning eller bärgning på grund av deras låga räckvidd och höggräns. Ett fåtal länder har strikta riktlinjer som begränsar användningen av ultralätta helikoptrar för privata ändamål.

Ultralätta helikoptrar erbjuder en extraordinär chans för flygälskare. De tillåter dem att flyga en helikopter, till en rimlig kostnad. Riktlinjerna varierar från ett land och sedan till nästa, så försök att få all information som krävs innan du köper din ultralätta helikopter. För att kontrollera om du behöver tillstånd kan du kontrollera flygriktlinjerna och flygkraften.

Slutsats

Den nya tidsåldern med expertplanerade och byggda gyrokoptrar är i sig säkrare än flygplan med fast vingar och helikopter av jämförbar storlek. Det är allt vi har på Gyrocopter Vs Ultralight. Eftersom en gyrokopter kan störta uppåt under full kontroll och landa på bara ett par meters utrymme, utan krångligheten eller kostnaden för en helikopter.

Vanliga Frågor

Är Gyrokoptrar Svåra Att Flyga?

Gyrokoptrar är ofta lättare att flyga eftersom de bara har tre kontroller (roderpedaler och en choke) vilket gör dem mycket mer tillgängliga än flygplan eller helikoptrar. Detta gör dem idealiska för nybörjare som aldrig har flugit förut.

Vad är Kontrasten Mellan En Gyrokopter Och Ett Gyroplan?

Inte alls som en helikopter, som använder en motor för att driva sina roterande skäreggar, ett gyroplans övre rotorkanter drivs inte av en motor. Motorn driver en bakpropeller, som skjuter gyrokoptern framåt.

Kommer En Gyrokopter Att Flyta?

Skulle en gyrokopter kunna flyta som en helikopter? Gyrokoptern kan flyta när den är i luften. Den kan dock inte öka sin höjd under en drift, precis som en helikopter. Den kan inte heller lyfta eller landa uppåt.

Betraktas Ett Autogyro Som En Helikopter?

En Autogyro (från grekiska och , självsvängande), annars kallad gyroplan eller gyrokopter, är en sorts rotorfarkost som involverar en motorlös rotor i fri autorotation för att främja lyft. Ciervas autogyro ses som förfadern till den banbrytande helikoptern.