Kan En Civil Person Köpa En Chinook-helikopterguide

Kan En Civil Man Köpa En Chinook-helikopter?

Är det fungerande för vem som helst att köpa en CH-47 Chinook? Är det möjligt att köpa en Chinook-helikopter där ute? Eller kan en civil man köpa en Chinook-helikopter? Sådana otaliga förfrågningar fanns där ute. Det är alla frågor som alla vill veta svaren på. Så här är den del av artikeln som ger dig alla dessa svar relaterade till ditt intresse. Vi borde spåra svaret ovan.

Sammantaget skulle svaret på denna fråga ha varit nästan nej före 2013. CH-47 Chinook var ursprungligen avsedd för USA:s armé och skapad utifrån deras förutsättningar. CH-47 var först helt enkelt tillgänglig för Förenta staternas militär, med den begränsade civila varianten BV-234 Chinook designad för kommersiella tillämpningar.

CH-47 anses vara en vapenplattform och var och är fortfarande en instängd och kontrollerad rotorfarkost. Avtal skapades så småningom mellan Boeing, USA och internationella allierade som tog CH-47 Chinook utomlands. Det internationella lokala området insåg omedelbart det speciella och monstruösa värdet en CH-47 ger för att skydda makten och började lägga till Chinook till sina armadas.

1962 var huvudåret för CH-47A:s transport. CH-47 Chinook drevs endast under militära paraplyer under de kommande 51 åren. 2013 ställde USA:s regering ut den absolut första CH-47 Chinook tillgänglig för köp till den högsta budgivaren.

Den amerikanska regeringen drevs av armada-moderniseringsmål och ackumulerande flygplanstider. Den likviderade äldre CH-47D-modeller och investerade resurser i uppgraderingen till CH47Fs/CH-47Gs. I enlighet med dessa linjer, för att uttryckligen svara på förfrågan, kan en civil köpa en Chinook-helikopter? Svaret är ja, du kan köpa en CH-47 Chinook.

Effektivt Bud Kan Få Ch-47d Chinook Helikoptrar

Utöver ett grundläggande bud, inkluderade ett effektivt auktionsbud för en CH-47D Chinook många ytterligare resurser. En viktig butik, statliga bakgrundskontroller, godkännanden, möjligheten att själv flyga hem helikoptern samt en exceptionell tolerans för spel var förutsättningar.

Du kan föreställa dig att de ursprungliga budgivarna på CH-47D-auktionerna inte skojade. Det inneboende värdet av CH-47 var välkänt. Det var dock omöjligt att förutse att FAA skulle godkänna flygplanet för flygning och att kommersiell drift inte skulle vara genomförbar. De såldes på auktion för mellan en miljon och två miljoner amerikanska dollar. Dollar vardera.

Auktionerna av CH-47D Chinook förlängdes under de följande åren och har sedan dess stängts. Den amerikanska regeringens auktion var det mest pålitliga sättet att köpa en CH-47 flygplan. Men tyvärr, inga fler realiserade CH-47D-modeller förblir luftvärdiga inom den amerikanska militära armadan.

Med tanke på intresset för ny CH-47F-innovation kommer amerikanska auktioner troligen inte att hända på länge. Tidigare var den offentliga myndigheten det bästa sättet att spåra en Chinook-helikopter som fanns att köpa.

Första Civilägda CH-47D Chinooks

Billings Flying Service har blivit den enda icke-militära ägaren av CH-47D Chinook-helikoptrar. Fire Aviation informerades av Gary-Blain (en medägare) att processen liknade att köpa ett begagnat fordon från regeringen. Han lade ett miljonbud på två av dem och det antogs.

Columbia Helicopters äger BV-234 Chinooks. Detta är dock första gången som de mer kraftfulla CH-47D-modellerna introduceras för det civila flyget. Chinook har en ovanligt hög kapacitet för elektriska tillbehör, så de tittar på antingen en elektrisk eller en hydraulisk sifon.

Vatten skulle lämna tanken via antingen den bakre rampen eller genom en öppning i tarmen. Med en extern dunk kunde båtarna transportera 2 2 273 liter vatten. Boeing har varit i kontakt med dem och de överväger att installera en intern vattentank som kan toppas med en snorkel eller en vattensifon.

Chinooks drivs av militären och har en besättning på tre personer, två piloter och en arkitekt som samverkar med passagerare och skärmmätare. Billings Flying Service kommer inte att transportera passagerare så de kommer att konfigurera om sin cockpit så att två piloter kan använda flygplanet. De kommer också att installera ett luftfickafönster för att vidareutveckla det märkbara medan de flyger externa laster.

Förutsättningar För Att Köpa Chinook Helikopter

GSA uppgav att det bara fanns två topperbjudanden för varje helikopter. Detta kommer inte att vara sant förrän Pentagon har gett sitt godkännande.

De framgångsrika anbudsgivarna var tvungna att uppvisa ett slutanvändningscertifikat, som garanterar att köparen blir den slutliga mottagaren av flygplanet. De var också tvungna att gå igenom en handelssäkerhetskontrollkontroll. Den cykeln, som borde godkännas av Pentagon, kan ta så lång tid som 60 dagar.

Det är mycket pappersarbete med att köpa en helikopter. För att visa allvar och för att säkerställa att auktionsgodkännandena beviljades bör alla budgivare kunna packa och flytta alla fastigheter de vinner på auktionen.

Guide Till Att Köpa Chinook-helikopter

Flygplanet Boeing 234 Chinook är den civila versionen av CH-47 Chinook. Boeing 234 Chinook är en tvåmotorig tandemrotor tunglyftshelikopter, huvudsakligen använd för att flytta exceptionellt tung utrustning. Helikoptern har tre externa lastsnöror. CH-47F Chinook är för närvarande den militära versionen.

Med presentationen av CH-47F kommer olika CH-47D Chinooks från militären och bytas över för civilt bruk. Boeing Vert BV-234 är också kopplad till planet. Större laster än vanligt, som kranar eller pinnacles, avverkning, alla stora konstruktioner, kan transportera många individer.

Köper Chinook Helikopter Från Den Kommersiella Sektorn

Även om CH-47F kan vara långt borta, finns det fortfarande en potentiell chans att hitta en CH-47D Chinook som kan köpas från en kommersiell operatör. Idag finns det fyra kommersiella CH-47D Chinook-operatörer: Billings Flying Service, Columbia Helicopters, Heli-max/Construction Helicopters och Coulson Air-crane/Unical.

På det kommersiella området är CH-47D Chinooks demilitariserade och för helikoptrar med tunga lyft. FAA bekräftade så småningom att dessa CH-47D endast kan flyga i begränsade kategorier och inte kan transportera passagerare. Istället för trupptransporter används kommersiella CH-47D för brandbekämpning, katastrofhjälp, utveckling, loggning och hjälpmedel.

Kommersiella Operatörer Använder Chinook Helikopter

Kommersiella CH-47D har anpassat sig väl till marknaden för tunga helikoptrar. Kommersiella operatörer lär sig allt mer om plattformen konsekvent och övergår plattformen för att anpassa sig till FAA-förutsättningarna.

Den kommersiella CH-47D är en otvivelaktigt värdefull tillgång och är för närvarande en del av den kapitalistiska kulturen. En kommersiell operatör kan köpa en CH47D chinook-helikopter.

Billings Flying Service är en kommersiell operatör som håller CH-47 högt i sina hjärtan. De var den första kommersiella operatören som fick ett FAA-typcertifikat på CH-47D. Sedan 2013 har Billings Flying Service flugit flest kommersiella timmar på plattformen.

Vår Boeing-godkända AS9110 MRO-anläggning reparerar och ser över våra CH-47-delar i närheten för att hålla armada-beredskapen hög. Våra CH-47Ds är bland de mest effektiva, säkraste och välskötta Chinooks någonstans på planeten.

  • Upprätthålla ett regelbundet underhållsschema
  • Duktig personal
  • Kreativt och integrerat lagernätverk
  • Egendesign och MRO
  • CH-47D är en dedikerad strålkastare för att bygga en armada från en enda rotorfarkostmodell.
  • Nästan 40 års engagemang i rotorcraft-verksamheten tidigare armada-operationer av UH-1 Hueys, Bell 206 Long-Rangers/Jet Rangers, SA330 Pumas, Sikorsky S-61s och UH-60 Blackhawks.

Slutsats

Så, det svåra att hitta en lösning är, kan en civil man köpa en Chinook-helikopter? För att uttryckligen svara på frågan, ja, du kan köpa en Chinook-helikopter. Boeing Vertol 234, den civila versionen av Chinook, är tillgänglig. Det har använts av vanliga operatörer för passagerar- och godstransporter, men dessutom för brandbekämpning från luften och för att hjälpa företag inom avverkning, utveckling och oljeutvinning.

Vanliga Frågor

Får Civila äga En Helikopter

Får helikoptrar landa i bostadsområden i så fall, då kanske du undrar. De flesta fall tillåter helikoptrar att landa i bostadsområden, förutsatt att det inte finns några lagar eller förordningar som har brutits. Helikoptrar och flygplan har olika krav. De måste flyga minst 1,0,0 m över hindren och 152,4 m någon annanstans.

Kan Du Flyga En Personlig Helikopter Var Som Helst?

Så länge som en helikopter har ägarens medgivande, har tillräckligt med utrymme för att landa coptern och underkastar sig alla lokala lagar och begränsningar, kan den landa nästan var som helst den vill landa. De flesta helikopterpiloter är speciellt utbildade för att landa i en mängd olika utrymmen, inklusive de som registrerats ovan.

Hur Mycket Vatten Kan En Chinook Bära?

Helikoptrar för tunga lyft använder hinkar för att bära och skicka upp till 2 2 955 liter vatten och kemiska retardanter, och våra Columbia CH-47D Chinooks har den minsta kostnaden per gallon transport av en släckningshelikopter.