När Jag Släpper Min Bromspedal Gnisslar Det

Min Bromspedal Gnisslar Vanliga Orsaker

Uttorkad Bromspedalfjäder

En fjäder är fäst på bromspedalen. Den släpper tillbaka den till sin ursprungliga position. Du hittar fjädern precis ovanför pedalen.

Det är vanligtvis gömt bakom en brandvägg så det blir svårt att hitta det.

Den successiva användningen och temperaturförändringarna eliminerar för det mesta det skyddande lagret av smörjning på fjädern, vilket kan orsaka gnisslande varje gång du applicerar eller släpper spänningen på bromspedalen.

WD-40 eller vit litiumoljedusch kommer att visa sig användbar här eftersom de kan fukta fjädern som bara finns över bromspedalen.

Det är viktigt att spraya rätt på det då det kan vara svårt att hitta och duscha bounty. Denna process kan pågå ett bra tag.

Förlust Av Smörjning

En tråd ansluter pedalen till pedalboxen. Detta trycker vätskan genom en expertcylinder för att stoppa den.

Efter en tid blir anslutningsområdet mellan vajern och vridpunkten torrt, det uttorkade kontaktområdet avger gnisslande ljud efter att man trycker ner och släpper bromspedalen.

Detta är den vanligaste orsaken till gnisslande från bromspedalen. Det finns många möjligheter att din bromspedal kan ha ett liknande problem.

Detta problem kan lösas genom att spraya WD-40 eller Litiumolja på området där kabeln är ansluten till pedalboxen.

Squeaks borde sluta störa dig från och med denna punkt och framåt, om de började här.

Ingen Kostnad Bromslänk

Moderna bromslänkar kan bytas automatiskt om skivbromsar sitter bak. Många fordon har fortfarande trumbromsar i bakdäcken.

Dessa bromsar kan också finnas på ditt fordon. Om så är fallet, finns det en god chans att den fria bromslänken orsakar gnisslande när du trycker på bromspedalen.

Viktigt att nämna här är att gnisslet inte orsakas av bromspedalen för denna situation, men ändå levereras av en fri bromslänk kopplad till bakbromsarna.

Bromslänkar i fordon som har trumbromsar bak bör bytas ungefär var 20 000 mil.

Det är en enkel metod och du kan till och med göra det själv. Parkeringsbromsen kommer att kännas mer kraftfull om bromslinan dras åt. Dessutom finns det mindre risker för bromsgnissningar.

Utmattad Bromsledning

Det är möjligt att dina bromslinor inte blir utslitna, oavsett hur högt du höjer din bil.

En utmattad eller ansträngd bromsledning är en av de vanligaste orsakerna till att bromspedalen gnisslar.

Möjligheten ökar många gånger om ditt fordon har gått över hundra tusen mil och aldrig fått sin bromsledning servad eller ersatt med en annan.

Bromsvätskans höga spänning gör dem mer mottagliga över tiden och kan så småningom orsaka att de misslyckas.

En majoritet av fordonen kommer med en typ av glidplåt i plast som är fäst på underredet. Detta skyddar bromsledningarna.

Hur som helst, ibland går den sönder efter att ha träffat hinder eller stenar, bromsledningar bör rutinmässigt inspekteras för att kontrollera om det finns någon form av slitage.

Se kontinuerligt till att du får dina bromsar inspekterade när du går till en mekaniker för rutinunderhåll.

Om ditt fordon har körts över 100 tusen mil är det smart att byta dem.

Nya stålbromslinor är rimliga och är en klok investering, eftersom spruckna bromslinor kan vara farliga.

Nedbrutna Trumbromsar

Insidan av bromstrummor och det yttre glänsande lagret av bromsrotorer kommer att vara tunt efter en tid på grund av konstant friktion.

Du kan höra ett högt brum när du bromsar.

Om bromstrummorna är utslitna kan de bytas ut eller repareras. Annars måste du köpa en ny uppsättning rotorer.

Gå kontinuerligt för OEM-rotorer eftersom de kommer att hålla betydligt längre än blygsamma kinesiska rotorer.

Smutsiga Trumbromsar

Trumbromsar kan stoppas av sediment och rester från friktionen mellan trumman och bromsbackarna.

En del av förklaringen är att dessa bromsar är inkapslade i en trumma, vilket får dem att samla smuts under lång tid.

Trumbromsens funktion kan äventyras av sediment, vilket kan göra att bromsarna låter högre.

Bromspedalen uppfattas ibland som en källa till dessa gnisslor när det ärligt talat är bakbromsarna.

Ingen kan rengöra ditt fordons trumbromsar bättre än du. Topplocket kan tas bort genom att helt enkelt ta bort pruta och ge den ett försiktigt tramp.

Använd en duschrengöringsmedel för att rengöra insidan av kåpan och bromsarna. Applicera lite olja på varje punkt så att du inte behöver gå igenom problemet igen.

Hur Man Fixar En Bils Gnisslande Bromsar

Föreställ dig det malande ljudet som en viskning i ditt öra och tänk : När jag släpper bromspedalen gnisslar det.

HLR är en förkortning som används av mekaniker. Det står för skjutmått, kuddar och rotorer.

Du kan också behöva HLR (kardiopneumonisk räddning) om du får en räkning för bromsarbete.

Om dina bromsar slipar, sluta köra och ring en bärgningsbil. Kostnaden för släp kommer att vara värt ansträngningen där sedan en lång tid sedan köra. Om du har tur måste du helt enkelt få dina bromskuddar ersatta.

Du bör ersätta kuddarna så att de inte slipar ner rotorerna till en väv. Om du byter ut dina kuddar i tid kan du regelbundet behålla dina rotorer.

Om du har kört och bromsat trots malande ljud under en tid, hoppas att du kan ersätta dina rotorer och kanske andra delar också.

När du har identifierat problemet är det dags att fixa det så att ditt fordon går så smidigt som möjligt.

Du kan boka ett möte med vår servicecommunity om du känner att ditt fordons bromsar är i behov av reparation eller utbyte. Vi tar dig snabbt tillbaka på vägen.

Var och en av våra tekniker är mycket skickliga och har lång erfarenhet. De kan snabbt inspektera ditt fordon för att hitta orsaken till att dina bromsar skriker.

Sedan, vid den tidpunkten, kommer de att göra de grundläggande reparationerna och bytena med äkta VW-delar, så att du kan njuta av harmonin i sinnet med vetskapen om att ditt fordon får högkvalitativ hänsyn som du kan lita på under en betydande sträcka framöver.

Du bör först identifiera orsaken till dina bullriga bromsar om du upplever dem.

Du bör inse att alla bromsar låter lite ibland och att enstaka gnissel inte är något problem. En kraftig broms kan stoppa ett fordon lika bra som ett tyst.

Majoriteten av moderna bromsar är gjorda med en gjutjärnsskiva och två friktionsmaterialfodrade bromskuddar.

Högre fordon kan använda kolkeramiska skivor eller speciella volframkarbidbeläggningar. Men din genomsnittliga arbetare kommer att använda stora stålskivor.

Under de rätta förhållandena kan skivan, kuddarna och bromsoket de är monterade i vibrera på samma sätt som en fiolsträng vibrerar när den stryks av instrumentets stråk. Majoriteten av bromsskrik inträffar vid en diskret upprepning.

Fordonets hastighet och hur hårt du trycker ner den vänstra pedalen kommer bara att ändra ljudvolymen, eftersom stigningen begränsas av kuddens och skivans styvhet och massa.

Bristande framsteg på producentnivå kan leda till bromskonstruktioner som är känsliga för buller. Utan att göra om helt och hållet kan en lördagsmekaniker vanligtvis övervinna problemet.

Du kan försöka dränka ljudet eller ändra handlingens gång så att den slutar sjunga i varje hörbar upprepning. Det här är sättet.

Normala Bromsbeläggsljud

Många bromskuddar kommer att göra ett svischande eller malande ljud under de första stopparna på morgonen tills kuddarna värms upp och avger all fukt de har samlat på sig över natten.

Det väsande och malande ljudet du hör daggiga eller regniga morgnar orsakas ofta av att kuddarna gör ett tunt lager av rost på järnskivorna. Detta är helt normalt.

Själva bromskuddsmassan kan också göra en del ljud. Bromskuddefriktionsmaterial innehöll tidigare mycket asbest.

De människor som använde asbest var också mycket destruktiva. Därför har branschen gått över till säkrare alternativ. Kevlar, ett material som används regelbundet, kommer fortfarande att vara dammigt.

De nuvarande fordonen är tyngre på grund av växande säkerhetskrav och en grupp nya element som kunderna behöver. Behovet av att ringa tillbaka tyngre fordon ledde till framväxten av metaller och keramik i bromskuddarnas friktionsmaterial.

Tragiskt nog kan dessa få bromsar att väsa eller till och med mala lite när du försenat. Detta är ett litet pris att betala för bättre utförande. Allt kuddljud är bra, eller hur? Inte. Det finns ett bromsljud du vill fokusera på direkt.

Många bromskuddar har ett litet finger av fjäderstål som används som slitageindikator. Detta kommer att repa skivan när dynan når sin gräns. Detta ljud låter dig veta att det är dags att byta kuddar mot nya, tjockare innan friktionsmaterialet slits bort.

Släpp den under en lång tid, och du kommer att försöka greppa dina metallrotorer med hjälp av metallstödplåtarna på dina kuddar, som inte är särskilt greppbara på något sätt och kommer att skada din bromsrotor.

Detta ska inte förväxlas med ett annat bromsskrik. Slitageindikatorn är mer som ett rivande plåtljud än en enda hög ton.

Squeak No More

OK, vad sägs om att vi gräver ner oss och tystar vårt bromsljud? Du kan använda ett annat friktionsmaterial som lösning.

Tillverkare balanserar olika prioriteringar när de väljer vilka bromskuddar som ska användas på ditt fordon, inklusive dynans livslängd, buller, grepp, dammbildning och pris.

Kuddens perspektiv kan ändras genom att byta till en keramisk eller post-retail metallkudde.

Många kuddar efter detaljhandeln är designade specifikt för vissa önskvärda egenskaper, som lågt ljud eller låga rester.

Om du fortfarande har mycket kuddmaterial kvar och inte har någon lust att släppa femtio eller hundra spänn på ett nytt set, kan du koppla bort bromskolven akustiskt från kudden genom att köpa mellanlägg gjorda av teflon.

Dessa passar mellan kudden och bromsokens hydraulkolv. Jag har provat dessa shims med medelstor prestation. De fungerar ibland, och det gör de inte alltid.

Vi valde förstklassiga keramiska kuddar för vårt bromsarbete, i hopp om att de olika friktionsegenskaperna skulle fixa skriet.

Överraskning! De nya kuddarna gjordes från originalfodralet med teflonbelagda shims.

Ett fåtal bromsok behöver mer ytterligare rörelse i kolvhålet för att tillåta shimsning utan att bromsarna drar, särskilt när du har nya, oanvända kuddar.

Du kan använda högtemperaturbromsolja, anti-seize eller andra föreningar för att uppnå liknande akustisk koppling om så är fallet.

Till skillnad från shims kommer denna förändring inte att fortsätta för evigt, eftersom vatten och gatusmuts kommer att tvätta bort det på lång sikt.

Med det sagt, vi skulle inte föreslå de enkla ångsprutorna som du stänker på kuddarnas friktionsmaterial.

Jag har ingen aning om de får gnisslet att försvinna eftersom jag inte är villig att ta ett hugg på något som förändrar kuddens friktionsegenskaper.

Vi ska inte komma ihåg att förklaringen till att din bromsram finns är att göra ditt fordon försenat.

Varje idé som skulle minska effektiviteten av detta ramverk på något sätt är i sig dålig.

Dessutom kan bromskudden såväl som bromsrotorn eroderas och deras ytor kommer så småningom att slipa. Din dusch på fix kommer också att slipa med dem.

Slutsats

Det är väldigt irriterande och distraherande.

Det knarrar när det försöker stoppa fordonet i hög hastighet eller i en sluttande sluttning. Din uppmärksamhet bör vara på vägen framför dig.

Några avbrott har en inbyggd metallremsa som låter för att visa slitna bromskuddar, vilket ska vara ett metalliskt skriande ljud.

Dåliga bromscylindrar och spill i ledningarna kan göra att bromskudden inte återställs helt vid inbromsning. Kudden kommer fortfarande att vara i kontakt med disken.

De Vanligaste Frågorna

Varför Gnisslar Mitt Fordon När Jag Kör Men Stannar När Jag Bromsar?

Bromsarna i ditt fordon är avgörande för bromsningen som garanterar effektivitet. Dessa ramdelar, som skivan, rotorerna och bromsok, kan vara fria, vilket får ditt fordon att skrika när du bromsar. Några skrik kan behöva rengöras, smörjas eller dras åt.

Vad Får Skivbromsar Att Skrika?

Vibrationerna som får skivbromsarna att skrika orsakas av vibrationer i bromsoket eller rotorn. Dessa vibrationer ökar i hastighet tills de når en tonhöjd och volym som kan uppfattas av det mänskliga örat. Bromsskrik kan oftast orsakas av nedsmutsning av bromsbelägg eller rotorer.

Är Det Möjligt För Låg Bromsvätska Att Orsaka Bullriga Bromsar

Ojämna bromskuddar. Pedalerna kan inte trycka ner bromskuddar som har en liknande spänning om bromsvätskan är låg. Kuddarna kommer att slitas ojämnt av denna spänning. Du kan höra gnisslande, gnisslande och gnisslande när du bromsar. Du kan höra bromsarna vibrera och åska.