Släpper Du Gaspedalen När Du Växlar En Automat? Guide

Släpper Du Gasen När Du Växlar En Automat?

Det finns ingen intressant anledning att ta bort foten från gaspedalen när du växlar med Steptronic. Det är en programstyrd överföring, och den rör sig som en. Det är ditt ansvar att kontrollera när det skiftar. Det finns ingen riktig anledning till att släpper du gasen när du växlar en automat? Mitt i rörelserna i våra bilar.

Dess allt annat än en på varandra följande hundlåda eller något för att uppskatta att det är en kraftomvandlare programmerad att växla snabbt på nedväxlingarna. Du gör att TCM saktar ner dina grejer och förvirrar kraftigt TCM-motivet.

För dem som vill se AT-överföringen hantera denna plattform. Är det okej att släppa gasen i mitten uppväxlingar? När jag är i manuellt läge tycker jag om att härma körstavar. Det kan mycket väl vara en benägenhet att köra stick tidigare. (Säg det i det första 60%-choken, växla till det andra och lägg till gas igen.

Fordonet Rör Sig Långsammare

Då och då frågar fordonet mig om det ska ha rätt varvtal när det växlar. Så jag kände mig fri att utforska olika vägar angående hur fordonet gillar att reagera.

När man kör konsekvent, 40/halv eller så choke (2,5-4,5k rpm), påverkar det inte det ett ton. Fordonet rör sig långsammare när du släpper gasen än vad jag har sett. Det låter dock bättre än ett programmerat skift. Jag vet att det fortfarande är en bil, det låter helt enkelt mer tillfredsställande i mina öron)

Fordonet kommer inte att reagera bra på högre RPM eller WOT. Detta beror på att fordonet måste ha rätt varvtal för nästa saker. (Det är tydligare i första, andra och tredje grejerna). Växlar femma och sjätte har ingen effekt eftersom de är motorvägshastigheter.) Jag spekulerar i att detta kan bero på att gasen tas bort samtidigt som du avskräcker dig från att använda gaspedalen innan du växlar till nästa växel.

Vad Ska Man Inte Göra I En Automatlåda?

Byt Oändligt Rubriker Med En Anpassad överföring

Oavsett om det är sinneslöshet eller brist på god instinkt, växlar vissa människor innan deras fordon har stannat. Du bör aldrig ge indikationer på framsteg från diskussion till körning eller tillbaka utan att först ha avslutat fordonet ordentligt.

Det är möjligt att ha bråttom, men det ändrar inte anledningen till att växellådan används för att stoppa ditt fordon. Det leder till kostsamt slitage på pinjonghjulen och du kan behöva spendera en förmögenhet för att ersätta hela transmissionsramen.

Tänd Inte Din Bil

Nu kan du äntligen kontrollera allt om dina glänsande Nissan Kicks, och är redo att köra. Försök att inte låta entusiasmen att köpa ett annat fordon komma till ditt huvud. Innan du börjar köra, sluta låta motorn varva i unipartisan-läge.

Du kommer bara att förstöra grupperna i överföringen, och de är dyra att ersätta. Du kan snabba upp genom att sätta foten på bromsen och vrida starten.

Placerade Aldrig Ditt Fordon I Opartisk Trafik Vid Trafiksignaler

För att spara bränsle är det oförsiktigt att gå till partilös vid trafikljuset. Stoppljus varar bara ett par ögonblick. Eventuella reservmedel för bränsle skulle vara mycket oväsentliga. Historien slutar inte här. Varje redskap kommer att vara en möjlighet att byta, vilket gör dem sårbara för att bäras. Du kan behöva ersätta dem tidigare än du misstänkte.

Det här är ingen bra idé. Låt bromsarna göra sitt jobb. Lämna motorn i drift och bromsa vid stoppljusen. Du kan behöva leverera bromsarna och fortsätta köra när lampan blir grön istället för att krossa pinjonghjulen.

Arken Rör Sig Aldrig, Fordonet är Helt

Din nya programmerade växellåda kanske inte tillåter dig att stoppa den helt, men du borde aldrig försöka göra det. För att förhindra vidare utveckling säkrar ett stift transmissionen vid den punkt där du ansluter till stoppväxeln. Denna stift kan brytas om du drar in efter att fordonet är färdigbyggt. Denna stift kan subtraheras för att lämna ett stort avtryck på din reskontra.

Slutsats

Motorn separeras från packboxen när du trycker på greppet. Detta är allt vi har. Släpp inte gasen när du växlar en automat. Motorn kanske inte är staplad för tillfället. Om du inte gör det fortsätter gaspedalen att röra sig. Motorvarvtalet kommer att öka och växlingen blir svårare. Detta skulle orsaka slitage på dina greppplattor eller växellådans kragar.

Vanliga Frågor

Kan Du Släppa Gaspedalen När Du Rör Dig?

Lossa foten från gaspedalen medan du rör dig. Arbeta med att växla upp och ner samtidigt som du klämmer och trycker på grepppedalen medan fordonet är avstängt. För att nå stillastående, tryck ner hållet för att gå till opartisk. Du måste växla när ditt fordon når 2 500–3 000 rpm.

Behöver Du Ta Bort Foten Från Gasen När Du Rör Dig Med Paddlar?

Nej. Nej. Ditt fordon har elektroniskt styrd gas, så det gör alltså själv vad det behöver med en choke.

Tar Du Foten Från Gaspedalen När Du Växlar?

Om du vill öka hastigheten är du i en idealisk situation, när du ömt trycker på gaspedalen eller växlar ner växlarna innan du slår fast lagen. Förutom om du kör ett fordon intressant, borde du ha skapat en karakteristisk atmosfär för vilka saker som matchar specifika hastigheter och varvtal.